måndag 28 april 2008

Åby är inte Mölndal, enligt Folktandvården.

Allt skulle ha gått bra, allt borde ha gått bra. Det fanns inga problem utstakade alls. Jag borde haft en hängande läpp och en lagad tand nu. Men det har jag ju inte, isåfall hade jag ju inte skrivit så. Det hela havererade ju totalt pga att någon jävla idiot bestämt sig för att bygga TVÅ tandläkarmottagningar i samma stad, och det fattar ju vem som hellst att det inte funkar. Så när jag 13.35 gick fram till damen i receptionen så säger helt sonika människan att jag inte alls har tid hos folktandvården i Åby, jag har tid hos folktandvården i Mölndal. (Sedan när slutade Åby att vara Mölndal?) Under bråkdelen av en sekund insåg jag mitt misstag, och satte genast igång med att försöka ljuga mig ur situationen. Olyckligtvis så var kärringen i disken en slug jävel och såg rakt igenom mig och mina lögner. Slagen och sliten tvingades jag tillslut att inse mitt nederlag. Jag mumlade då i vanlig ordning några väl valda meningar om min syn på systemet. Givetvis sådär lagom tyst så att bara man själv hör.

1 kommentar:

LUNDSSON sa...

Klockrent när man inser sina egna misstag... Men du har rätt. Ack så rätt du har!